F.A.Q.

Hoe zit dat eigenlijk met….?

Wie regelt de catering? Wat is het back-up plan bij regen? Moeten we ook een weddingplanner inhuren? Hebben jullie wel genoeg parkeerplekken? Kunnen jullie 200 gasten ontvangen? Kunnen we blijven slapen?

Dit is nog maar een kleine selectie van vragen die we vaak krijgen. Heel veel wordt duidelijk tijdens jullie eerste bezoek bij ons op de Hoeve. Maar misschien wil je daar helemaal niet op wachten. Daarom hier alvast antwoord op de meest gestelde vragen. Zodat je nog beter beeld krijgt voor je bruiloft.

faq-trouwen-buitentrouwen-hoevekindergoed-muziek-feest-eigencatering-versieren-regen-wijn

Hoi, wij willen trouwen en we verwachten 30 daggasten en 100 avondgasten en we zijn niet zo moeilijk. Kunnen jullie alvast een offerte sturen?

Een concrete indicatie van de kosten kan je vinden bij “onze ideale bruiloft“. Om echt een voorstel op maat te maken ontvangen we jullie graag persoonlijk bij ons op de Hoeve. Om kennis te maken, om jullie liefdesverhaal te horen en om jullie sfeer te laten proeven. In onze eerste ontmoeting komen er genoeg vragen boven en bespreken we het programma. Aan de hand daarvan maken we een voorstel speciaal voor jullie met alles wat we besproken hebben en de bijbehorende kosten.

Hoeveel gasten kunnen we uitnodigen?

De leukste bruiloften bij ons op de Hoeve vieren we met 30 – 100 gasten. Dus ook op avondfeesten richten we ons op max ongeveer 100 gasten. Dan hebben we altijd genoeg plek en faciliteiten voor iedereen. Wil je met meer gasten komen? Dat kan in overleg, maar dat ligt ook aan het seizoen, het programma en jullie wensen. Zodat we zeker weten dat het voor iedereen een topdag wordt. 

We willen echt lekker eten, hoe regelen jullie dat??

Wij ontzorgen jullie de hele dag. Met een heel team in de keuken, op de vloer en bij de bar zijn we er voor jullie. We doen dit bewust met ons eigen team om de beste kwaliteit te kunnen leveren. Dus geen rare misverstanden met externe cateraars waar je 1 van de velen bent. Wij regelen de volledige catering, maar altijd in overleg met jullie. Natuurlijk hebben we onze favorieten, maar we hebben geen menukaart waar je op kan aankruisen. We kijken gewoon wat jullie lekker vinden, wat past bij jullie en bij de gasten. Dit werken we dit speciaal voor jullie uit in ons voorstel. Van eerste offerte tot laatste gesprek is er ruimte en aandacht voor jullie wensen.

Mogen we ook zelf de catering regelen?

In principe regelen wij alles. Zo weten we gewoon zeker dat alles goed geregeld is. Maar het is jullie dag. En wat maakt het nou echt jullie dag? In overleg kunnen we altijd kijken of jullie zelf elementen kunnen toevoegen. Misschien heeft je moeder wel de lekkerste appeltaart van de hele wereld. Of sta jij bij je vrienden bekend om je geweldige worstenbroodjes, of hebben jullie je eigen prosecco uit die romantische wijngaard in Italie. Dan denken we graag mee hoe we dit kunnen gebruiken bij jullie bruiloft.

Oh nee, het regent. Wat nu?

Het weer kunnen we niet plannen. ’s Ochtends doen we altijd een zonnedans met ons hele team, maar ook dat werkt niet altijd. We hebben altijd een plan B klaarliggen voor als het erg koud of nat is. Zo kunnen we de ceremonie in het trouwbos altijd verplaatsen naar onze grote witte starshade-tent in de boomgaard of onze oude stal. Das ook een supergave plek als het mooi weer is, en hij staat er altijd. Check de foto’s maar eens. Mocht het echt slecht weer zijn? Dan gaan we het Ja-woord gewoon binnen geven (al hebben we dat de afgelopen 5 jaar niet gedaan). Ook voor de rest van jullie bruiloft hebben we een plan B. Zodat ook borrel, diner en feest onder alle omstandigheden gewoon gevierd kan worden. Mogelijkheden genoeg dus!

Moeten we een weddingplanner inhuren?

Alsjeblieft niet, die lopen doorgaans alleen maar in de weg. Klinkt streng he? Toch is het zo. Samen met jullie regelen we jullie bruiloft vooraf en op de dag zelf zo goed dat we geen extra “hulp” nodig hebben. En als je echt stress krijgt van het organiseren kunnen we het vaak in overleg oplossen. Zodat jullie een ongestoorde topdag hebben en wij er ongestoord voor jullie kunnen zijn.

 

faq-trouwen-buitentrouwen-hoevekindergoed-muziek-feest-eigencatering-versieren-regen-wijn-
voorbeeldbruiloft_trouwen_bos_buiten_borrel_spelletjes_hoevekindergoed_diner
faq-trouwen-buitentrouwen-hoevekindergoed-muziek-feest-eigencatering-versieren-regen-wijn-

Hoe laat moet het stil zijn? 

Ben je net lekker aan het dansen, gaan de lichten alweer aan. Kan het niet wat langer? Toch hebben ook wij een eindtijd om 00.00. Dan komt er  een einde aan jullie prachtige dag en gaat de muziek uit. Na het laatste nummer om twaalf uur zwaaien we jullie uit. De gasten die niet blijven slapen vertrekken hierna naar huis. Als jullie bij ons blijven overnachten kunnen jullie met de slaapgasten zeker nog een drankje doen bij de vuurkorf op het terras (of bij de kachel in de serre, als het frisjes is).

Jullie hebben die leuke stoeltjes, toch?

Voor ons vanzelfsprekend, maar toch een veelgestelde vraag. Wij hebben in principe alle meubels, festivalverlichting (priklampjes) voor het buitenterrein, wegwijsbordjes en apparatuur die we nodig hebben om er een mooie dag van te maken. Dus ook een extra stevige stoel voor oma, een mooi trouwbankje voor jullie, diverse perzische tapijtjes, kinderstoelen, heaters en hout voor de vuurkorf. Hebben we, bespreken we met jullie tijdens de voorbereiding, zetten we neer waar nodig. En ja, we hebben dus ook die leuke houten klapstoeltjes voor de ceremonie:-).

Het leven is een feest, maar moeten we zelf de slingers ophangen?

Yes, graag zelfs! Wij zetten de basis neer, maar de finishing touch kunnen jullie toch echt het beste zelf aanbrengen. Bloemen, lampionnen, slingers, een gastenboek. Dat zijn de belangrijkste dingen qua versiering. Maar die zijn zo smaakgevoelig dat we die niet standaard hebben liggen/hangen. Grote kans dat jij nu als bruid denkt: “Jullie kennen mij niet, maar ik wil dit graag zelf doen en alles onder controle houden”. Trouwen is ook een beetje loslaten, en grote kans dat je dit deel moet loslaten. Maar we willen wel dat jij relaxt bent. Dus overleggen we uitgebreid wat jullie willen, wat daarvoor nodig is en hoe/wat/wie dat gaan doen. Heb je dan nog stress? Dan kijken we verder hoe we jullie kunnen ontzorgen. Komt goed!

Is er genoeg parkeerruimte?

Jazeker! We hebben twee grote parkeerplaatsen. De linker parkeerplaats ligt naast de feestzaal en dichtbij het terras, ook wel de VIP-parkeerplaats genoemd, voor circa 20 auto’s. Altijd handig voor opa, oma, ouders, de DJ en voor jullie zelf! De rechter parkeerplaats ligt een oprit verder aan de andere kant van de Hoeve en biedt ruimte voor zo’n 60 auto’s. Je stapt uit en loopt direct het terrein op. Genoeg parkeerplekken voor jullie gasten dus, en natuurlijk gratis.

Slapen na je bruiloft, hoe werkt dat?

Wat onze Hoeve echt uniek maakt is dat je bij ons kan blijven overnachten met zo’n 30 gasten. In onze Hoeve hebben we zo’n 30 slaapplaatsen binnen, verdeeld over 8 kamers en 2 bedstedes. Allemaal met comfortabele boxsprings, fijn beddengoed en wastafel op de kamer. Ook hebben een kampeerveld waar je met tent, camper, vouwwagen of caravan mag overnachten. We adviseren om alleen met je leukste vrienden en familie te blijven slapen, met en groep van 15-30 personen. Na het feest nog lekker samen een drankje doen, dan lekker je bed in.  De volgende ochtend samen genieten van elkaars verhalen, versgebakken croissantjes, scrambled eggs, yoghurt met vers fruit en veel cappucinno. Da’s wel een heel bijzndere bruiloft!

Dit is zomaar een greep uit de vragen die we vaak krijgen. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail of bel ons dan gerust, dan kijken we er samen even naar!

Beschikbaarheid

Benieuwd naar onze beschikbaarheid of heb je andere vragen?

Check onze kalender, bel of mail ons!